Saturday, January 30, 2010

penantian yg tiba akhirnya... SARA dah branak... yeaaaa...


pagi tadi aku tgk SARA sibuk kumpul sarap untuk buat sarang kat kotak.. yg slack nye dia tak cabut bulu banyak pun..... SARA ni bunting kali pertama.. takut gak kalau2 dia tak wat sarang n pastu tak mo menyusukan lak anak dia...SARA ni aku beli ka Mie Peaty sebulan lepas.. pastu aku matekan ngan RAMBO loop ear aku...
petang tadi dalam kul 5 aku tgk dalam kotak dah ade anak... n darah bersepah2 ... uri nya pun ade lagi... dia tak bersihkan pun ... aku tgk SARA pun tak bersihkan darah yg ade kat badan dia...lame gak aku tunggu samapi la dia mula gerak n makan dulu... pas dah ok baru dia start bersih badan dia.. aku kira anak dia ade 6 ekor... pastu ade sekor yg kecik melampau.. tapi dalam keadaan normal. disebabkan sara tak bersihkan kotak sarang tu.. takut nanti semut n tikus lak datang.. so aku tukau ngan kotak yg baru... aku bubuh meadow hay sebgai tilam depa...

mmg sah le aku kena buat manual feeding kat anak2 sara nih... aku check ade yg dah kenyang n ade yg belom.. so kena paksa la jawabnye... stail main pegang2...
harap2 dapat bertahan ler anak2 dia tuh...

No comments:

Post a Comment