Thursday, January 21, 2010

Blacky 2nd Litter lil bit late, Burger?? banyak untung tokey kedai nih....



sedikit progress untuk ari nih.. aku duk tunggu punye tunggu... patut nye 17hb ari tu deu si BLACKY nih... tapi dia tak wat sarang pun... cobaan aku meletakkan kotak setiap hari sia2 bila si BLACKY nih ayik duk berak dalam tuh jer .. tak wat sarang pun.. semlam aku test masukkan surat khabar baru ler dia tunjuk nak wat sarang.. so masukkan la kotak & taburkan hay untuk dia kutip wat sarang..
risau gak kalau dia beranak awal malam .. coz takut jadi macam anak LEO kena bahan dek tikus. tgk pagi tadi takde bangkai pun. rasenye subuh tadi kot.. BLACKY selamat beranak 6 ekor kali nih, yg sebelum nih 4 ekor jer... harap2 dapat ler idup semuanye... kali ni terpaksa la jugak mempraktikkan manual feeding.... ni sedikit pic BLACKY & anak2nye (B5-B10)



Burger oh burger..

semalam singgah ade satu tapak gerai mencari kudap2an.. nampak lak satu stall burger oblong baik punye...perut pun tgh kebulur time tuh coz tghari duk belasah maggi jer... tgk dalam list ade macam2 rusa ade , kambing ade... cuma arnab jer aku tak nampak dalam list tuh... tapi tapi nak order... dia ade bg tau burger arnab pun ade gak bang .. tapi takde dalam list.. harga same jer mcam rusa & kambing.. aku nih yg mula2 berhajat nak rase burger rusa or kambing jer.. terus order burger arnab(padahal tak pernah langsung try daging arnab sebelum nih...) harga Rm4.50.. pada aku macam murah sangat je harga dia tu dibandingkan prosperity burger kat McD.. rase pun seakan2 jer siap celup ngan black paper sos. tapi duk pikir2 balik tang
mana rase arnab nye???
barape banyak daging arnab yg dia pakai untuk wat daging burger ni???
daging arnab sebgai perasa jer ker???
hitung punye hitung ... sebiji RM4.50, kalau seploh biji RM 45.00 = daging sekilo... sekilo ker dia pakai unutk buat 100 keping??? masyukkk!!!!!
tak pe... nanti aku akan wat research lak pasal pembuatan hiliran nih....
so arnab yg nak kena cull leh la buat produk macam nih.. coz masyarakat malaysia ni still masih ade rase sedikit geli untuk rase daging arnab yg ade tulangnye lagi macam KFC, Arnab Goreng,rendang arnab,,,
or ART??? (Arnab Goreng Tepong??)) anyone???

No comments:

Post a Comment