Wednesday, December 16, 2009

si hitam branak lagi... injection kurap si utih

ahad,13 dec 2009 - si hitam branak lagi 7 ekor... si hitam jadi mangsa kajian aku untuk wat breedeing dalam tempoh kurang 60 hari dari dia branak lepas dia branak lagi...
aku nak tgk keberkesanan 7- 8 kali branak setahun nih boleh pakai ker tak...
setakat kelahiran ke-2 nih takde masalah lagi . kelahiran kali ni merupakan kelahiran ke3 sihitam . alhamdullilah cuma kelahiran pertama ketika ibu muda saje yg anakanye mati semua, kelahiran ke2 & 3 nih belum ade yg mati lagi setakat nih. harap harap kelahiran ke3 nih pun takde masalah.

khamis, 10 dec 2009 - melihat keadaan si utih yg makin kronik ngan kurapnye. setelah genap umur anak nye 30 hari ,aku terus asingkan anak2 dia. pastu terus g bawak g klinik . klinik kat area presint 15 putrajaya (mesra pet shop). Dr. fhitri telah menyuntik ubat pada si utih, selepas 5 hari aku dapat kuping dari kurap mula gugur dan membersih. kini mula untuk proses tumbuh bulu baru. so hajat dihati supaya utih cepat baik nak dikawinkan dengan rambo , pejantan baru jenis loop ear.. huhuhuh

masalah pic wat mase sekarang nih tak leh nak upload. coz kamera semua rosak adik2 aku kerjakan.. huhuhuh.. ari nih nak atau g reapir dulu....

No comments:

Post a Comment